Tuesday, May 6, 2008

keluh kesah sekeping hati...

aku duduk berseorangan dijendela kamarku pd satu subuh yg dingin. jauh...jauh..jauh..aku melawan arus masa merentasi alam dimana aku sebelum ini berada. entah mengapa hati seperti dirobek sembilu tajam....tersasa syu...menggugah semangatku. hampir shj mahu terjelopok,lemah.ahhhhhhh.... aku penzalim..zalim....kejam...
zalim..kejam pd Agamaku..diriku.. keluargaku..


aku zalim pd

AGAMAKU
= kau bilang kau pejuang agama Allah. kau gelisah andai ada onar ditabur terhadap agamamu, fitnah terhadap Junjunganmu...

=kau marah-melenting, kerna kau sayang pd agamamu

=tapi sayang ibarat menanam tebu dibibir...

=lantas kerana kasih dan sayang apa yg telah engkau sumbangkan pada agamamu yg tercinta

Harta mungkin? " sori,tgh pokai ni"

Masa kot? "esok ada exam,nxt time ye"

Tenaga,pasti ? "penatlah,mlm ni nak rehat"

ilmu????????? "..............................................??"


aku zalim pada

DIRIKU
= kau mengaku kau khalifah diatas muka bumi yg fana ini...kau d\sedar kepentingan dirimu dlm menjaga agama. tanggungjawab yg di atas bahumu

= tapi kau sering khianati-tersasar-lupa-alpa tanggungjawabmu

=baik dari segi ibadahnya- penyebaran ilmunya- mahupun tugas2 lain sbg khalifah

ibadahmu? "jap lagilah p solat,nak tido sat"

pengetahuan " nak tahu artis Z dah bercerai.."

da'wah " isk,x berani aku....nanti kena sound"


aku zalim pada

KELUARGAKU
=kata sayang famili...tapi enthlah, adakah mereka merasai ketiadaanmu tatkala pergo kembali ke kampus?? atau mengharapkan engkau lebih elok tiada

=saat kau didepan mereka adakah mereka merasa bahagia dgn kehadiranmu??


khidmat? "jap ibu..drama dah nak dekat abis dah ni"

kepatuhanmu? " mak n abah x tahu aku ponteng class"

masamu? "mak...mak, call adik balik...kredit xde ni"



Dosa....Dosa.......dosa aku bergelumang dgn dosa

cukup....cukup....cukup......

aku dah tak sanggup hidup macam ni, aku x rela masuk neraka jahanam....

uridu an atuuba.....uridu an atuuba


*moga2 dgn muhasabah diri ini ,kita bisa menjadi insan muslim yg lebih MANTAP AQIDAHNYA
SEMPURNA IBADAHNYA
CANTIK AKHLAKNYA
KENTAL SEMANGATNYA


ameen ya rabb a'lameen

No comments: