Friday, January 2, 2009

MIMPI YG BENAR....

Pandangan kabur itu kembali terang tatkala chaya menerbusi kornea..mat kembali terbuka
kaki yg tidak bersepatu terasa hangat.... terpijak sesuatu......panas...likat....melekit
apakah bendalir berwarna merah ini?
ditundukkan tubuh..bendalir itu kini djemariku...hangat...seperti
BOMMMMMMMM....!!!!!
dentuman yg hampir membuatku terjatuh.
bunyi apa tadi?macam...ish tak mungkin...mustahil
tapi.....ditangan aku ni?macam..DARAH!? tapi milik siapa?
BOMMMMMMMM!!!!!
sekali lagi dentuman mengegarkn gegendangku.begitu hampir
aku menoleh kebelakang....jeritan manusia menambah keliru
wajah2 asing selang seli dihadapnku..aku berlari kesisi agar tidak dilanggar mereka....
kenapa..?kenapa lari?..jawab persoalnku?..dengar tak ni...
pekikan aku tak mampu menandingi jeritan mereka
LARI....LARI.....
butir2 perkataan yg tersembur keluar dari mereka...
dihadapanku kini seoarng askar berwajah bengis mengacu senjata kearah ku
kaget ...aku ....lari sekuat daya...tidak aku tak mahu mati...bukan sekarang...
bedilan demi bedilan mengenai sasaran..
gadis dhdpnku terjelopok..das mengena betisnya
ah... pedulikan yg penting aku selamt
TOLONG!....tolong....sayup kedengaran
suara iman berbicara...aku berpatah balik cuba untuk menolong tapi kenapa? kenapa dia spt tidak dpt melihatku?
pucat wajahku tatkala askar itu kini dihadapn ku...
gadis itu ditarik tanpa belas...
lepaskan dia...ku baling batu tapi spt tiada kesan
LEPASKAN DIA! pekik seorang jejaka batu dibaling deras....
namun tumpas dek peluru yg menerbus hatinya...airmata mengalir dipipinya..
aku berlari kearah gadis tadi...kaki terhenti JANGAN JANGAN laungku..
gadis tadi disentap hijabnya...ah aku tak rela membiarkan...tapi apa dayaku...aku berlari pergi...
seoarng gadis suci dinodai...
UMMI ...UMMI... rengekan anak kecil.....
anakku....wanita gagah itu mengendong anaknya...
dassss...! jatuh mencium bumi.wanita itu ditembak tanpa belas...
KURANG AJAR! aku menjerit lagi....deria mendgrku ku tekup dgn tangan.
CUKUP....mata menyaksikan.....stu demi satu tubuh rebah....
HENTIKAN!!!
GELAP
apani Alia terjerit-jerit...nah minum ni...tin yg dihulur kucapai rakus...
tui.... kuludah...merah...air apani?
COCA-COLA?
apehal kau ni...nah makan KFC ni sedap...
YA ALLAH....ini...ini tangan orang!
terasa tanah dibwh kakiku bergoyang...aku rebah...


No comments: